Verzenden & Retourneren

Levertijd & verzendkosten
Wij doen ons best de bestelling zo spoedig mogelijk te verzenden. Onze pakketten worden van maandag t/m vrijdag opgehaald door de Fietskoeriers. Over het algemeen geldt dat bestellingen die voor 14.00 uur geplaatst zijn nog dezelfde dag verzonden worden. Heb je haast? Neem gerust contact met ons op. Waar nodig zetten we graag een stapje extra.

Als je bestelling door de brievenbus past wordt deze via brievenbuspost verzonden, mocht het hiervoor de groot of te zwaar zijn wordt het via pakketpost verzonden, hiervan ontvang je een trackingcode per mail. Wij verzenden met de Fietskoeriers/DHL. Mochten wij om wat voor reden dan ook de levertijd niet halen, dan brengen wij je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Nederland:
– Vast tarief: €3,95
– Bestellingen boven de €75 worden gratis verzonden

België en Duitsland:
– Vast tarief: €7,95
– Bestellingen boven de €150,- worden gratis verzonden

Levering verloopt via brievenbuspost of pakketpost van PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen omdat wij afhankelijk zijn van de pakketdienst.

Retourneren

Bedenktijd/retourneren
Het kan voorkomen dat je je bestelling retour wilt sturen. Natuurlijk hopen we dat onze producten in de smaak vallen, maar wat de reden ook is, je hebt altijd het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor het retourneren naar Eigen Zinnig zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder. Natuurlijk mag je ook – op eigen risico – gebruik maken van brievenbuspost. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Eigen Zinnig geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@eigenzinnigzutphen.nl, je kunt hierbij gebruik maken van het herroepingsformulier, dit is echter niet verplicht. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Product ruilen?
Wil je een product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met info@eigenzinnigzutphen.nl. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan het verzendadres nog voor je te wijzigen bij onze pakketdienst.

Contact

Wij doen ons uiterste best voor jou als klant, daar hoort bij dat je ons eenvoudig kunt contacteren en wij een ruime bereikbaarheid hebben. Mocht je vragen hebben over producten, je bestelling of iets anders op de website kun je ons bereiken middels de volgende gegevens:

Mail: info@eigenzinnigzutphen.nl
Telefoon: 06-24768172
Website: www.eigenzinnigzutphen.nl
Ons vestigingsadres:
Het Zwanevlot 40
7206CB Zutphen
KVK: 71773177

Garantie & klachten

Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het weleens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@eigenzinnigzutphen.nl. Mochten we hier onverhoopt niet uitkomen is het vanaf 15 februari 2016 voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.